- Tavaly nyertél Szardíniában. Idén mit kell tenni ahhoz, hogy ismét megszerezd a győzelmet?
- Azt hiszem, tavaly tökéletes versenyt futottam: egyszer sem hibáztam, kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtottam, jó iramot sikerült diktálni, és a navigációm is hibátlan volt. Idén ezt próbálom majd megismételni, függetlenül attól, hogy megnyerem a versenyt, vagy nem. Nagyon kell összepontosítani a navigációra, és keményen kell menni az elejétől a végéig.
- Néhány év alatt, és annak ellenére, hogy ez nem egy szokványos rali, a szardíniai verseny klasszikus helyszíne lett a Tereprali Világbajnokságnak. Jó kiegészítője ez a sivatagi versenyeknek?
- Azt hiszem, igen. A Szardínia-rali legnagyobb kihívása a navigáció bonyolultsága. Folyamatosan erősen kell koncentrálni, ami nagyon nehéz, és a jegyzeteid olvasása közben a gyorsaságra is figyelni kell. A sivatag is kemény, de más szempontok miatt. Itt a navigáció okozza a nehézséget.
- Te hogyan készülsz a Szardínia-ralira?
- Egy kicsi enduro motorkerékpárral, elsősorban. Legfőképp pedig azzal, hogy az útvonal itiner távolságadatait és megjegyzéseit tanulmányozom. Ezt a fajta navigációt időről időre fel kell frissíteni. Pont ezért vettem részt az olasz Motorally bajnokság egyik versenyén, és azt hiszem, teljes mértékben készen állok Szardíniára.
- Ezen a versenyen nem egy tereprali, hanem egy nagyobb üzemanyagtartállyal és navigációs eszközzel rendelkező enduro motorkerékpárral indulsz. Nehéz volt a Gas Gas EC 450 F-et alkalmassá tenni arra, hogy elinduljon a Szardínia-ralin?
- Nem, nem, dehogy! Van már tapasztalatom ezzel a enduro motorkerékpárral, és nagyon gyorsan sikerült kiismerni. Nagyszerű a váz és a motor is, könnyedén tudtam alkalmazkodni hozzá, csakúgy, mint a csapathoz, amely segített a beállítások tökéletesítésben. Minden adott ahhoz, hogy idén is képes legyek a győzelemre.
- Milyen más versenyeken tervezel még részt venni ebben az évben, felkészülésképpen a Dakarra?
- Egyelőre nem tudok még semmi biztosat. Először azt szeretném látni, hogy hogyan teljesítek ezen a versenyen, aztán majd egy kicsit később kialakítom a programot. Szardínia után a Baja Aragón a következő verseny, ahol szeretnék indulni, valamint még valamelyik év végi rali is szóba jöhet - az egyiptomi Pharaons, a marokkói vagy a Merzouga – azért, hogy a Dakarra felkészülten érkezzek.